بهترین سنسورهای اکسیژن O2 خودرو

بهترین سنسورهای اکسیژن O2 خودرو

بهترین سنسورهای اکسیژن O2 خودرو : یک سنسور اکسیژن نسبت هوا به سوخت را که وارد موتور ماشین شما می شود را اندازه گیری می کند و کمک می کند تا تعیین کنید که آیا ماشین شما به طور روان شروع به کار می کند یا خیر.

همچنین میزان انتشار گازهای خروجی از خودروهای شما را کنترل می کند و میزان اکسیژن غیر قابل احتراق را اندازه گیری میکند.سنسورهای اکسیژن در وسایل نقلیه تولید شده پس از دهه 1980 ساخته می شوند ، اما آنها نیز مانند تمام اجزای ماشین دیگر فرسوده می شوند.

*خرید قرص کاهش مصرف سوخت راه حل مناسب برای عملکرد خودرو شما*

با سنسور اکسیژن عملکرد موتور خود را زیر نظر بگیرید

با سنسور اکسیژن نسبت سوخت به هوا را کنترل کنید و از ترکیب غنی یا ضعیف در اگزوز خود با این سنسورهای O2 جلوگیری کنید.در ادامه به فواید داشتن یک سنسور اکسیژن مرغوب اشاره خواهیم کرد:

  • عملکرد موتور بهبود میابد:

    یک سنسور اکسیژن به طور مداوم بر موتور نظارت می کند تا از حداکثر کارایی و بهبود بهره وری استفاده کند. این سیستم سوخت و احتراق را کنترل می کند تا هنگامی که می خواهید سرعت خود را افزایش دهید و باعث افزایش مصرف سوخت هنگام رانندگی با سرعت متوسط ​​شوید ، موتور را بهینه کنید.

  • انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد:

    با حفظ نسبت سوخت به هوا در موتور 14.7: 1 برای موتور بنزین و 14.5: 1 در موتور دیزلی ، احتراق کامل را تضمین می کند. احتراق کامل از تولید بیش از حد گازهای مضر مانند مونوکسید کربن ، هیدروکربنهای اضافی و سایر گازهای گلخانه ای جلوگیری می کند.

  • از کم جان و خاموش شدن موتور جلوگیری کنید:

    بدون وجود سنسور اکسیژن ، ممکن است متوجه شوید که ماشین شما خشن است ، و شما ممکن است مشکلات موتور مانند بی جان شدن یا افت انرژی را تجربه کنید. سنسور اکسیژن با کنترل نسبت هوا به سوخت و فواصل احتراق موتور از بروز این مشکلات جلوگیری می کند.

  • عمر مبدل کاتالیزوری خود را طولانی کنید:

    سنسور اکسیژن و مبدل کاتالیزوری دست به دست هم می دهند ، که باعث نشوند گازهای مضر از اگزوز خودرو می شود به محیط وارد شوند. نقص یا عدم وجود سنسور اکسیژن می تواند باعث نارسایی زودرس مبدل کاتالیزوری شما شود ، که خرج زیادی روی دست شما برای تعویض آن می گذارد.

در اینجا یک راهنمای خرید از بهترین سنسورهای اکسیژن O2 خودرو وجود دارد که می توانید از آنها بعنوان جایگزین های بعدی برای وسیله نقلیه استفاده کنید:

1.سنسور اکسیژن Bosch Oxygen Sensor

سنسور نوع انگشتی بوش دارای یک عنصر گرمایش الکتریکی است که طی چند دقیقه سنسور را به دمای کارکرد خودرو تنظیم می کند. این دستگاه با بدنه غوطه وری ساخته شده از استیل ضد زنگ با جوش لیزری ساخته شده است که از زنگ زدگی و آلودگی محافظت می کند. این سنسور در حفظ نسبت های دقیق نسبت هوا و سوخت از دقت 100 درصدی برخوردار است.

سنسور اکسیژن Bosch Oxygen Sensor
سنسور اکسیژن Bosch Oxygen Sensor

بدنه محافظ سنگین این این سنسور برای مقاومت در برابر محیط خشن منیفولد اگزوز (بانک سنسور) طراحی شده است که اغلب بسیار گرم و پر از رطوبت و گازهای خورنده است

این سنسور از دوام بالایی برخوردار است و همچنین می تواند سیستم های رایانه ای را برای حل شرایط ضعیف و بهبود مصرف سوخت به کار اندازد.

با این حال ، یک اشکال بزرگ این سنسور این است که برای برخی RV ها ، SUV ها و کامیون ها خیلی کوتاه باشد. علاوه بر این ، عنصر گرمایش الکتریکی فقط با وسایل نقلیه حسگر سه و چهار سیم کار می کند ، که استفاده از آن را به چند مدل انتخاب محدود می کند.

 

2.سنسور اکسیژن ACDelco Oxygen Sensor

سنسور اصلی ACDelco ابزاری مقرون به صرفه است که با هدف شناسایی سطح اکسیژن موجود در گازهای اگزوز به منظور کاهش انتشار مضر و ترویج اقتصاد بهتر سوخت طراحی شده است.

سپس رایانه مدیریت موتور شما از اندازه گیری ها برای تنظیم نسبت هوا به سوخت به مقدار بهینه 14.7: 1 استفاده می کند. شما با این سنسور متوجه افزایش قابل توجهی در پس انداز سوخت خود خواهید شد.

2.سنسور اکسیژن ACDelco Oxygen Sensor
سنسور اکسیژن ACDelco Oxygen Sensor

این سنسور با یک محفظه فولادی درجه بالا ساخته شده است که در برابر زنگ زدگی محافظت می کند و دوام محصول را بهبود می بخشد. همچنین دارای آداپتور پلاستیکی با کیفیت و کابل بادوام است که با وجود گرمای بیش از حد در موتور شما ذوب نمی شوند.

علاوه بر این ، این سنسور به راحتی نصب و حذف می شود. این یک جزء اصلی کارخانه ای برای وسایل نقلیه جنرال موتورز است.

با این حال ، این سنسور از سیم طولانی و غیر ضروری بهره می برد که ممکن است در برخی از وسایل نقلیه مشکلات جابجایی ایجاد کند. طول باعث می شود سنسور کند شود و ممکن است مدتی طول بکشد تا متوجه تغییر قابل توجهی در مصرف سوخت خود شوید.

3.سنسور اکسیژن Denso Oxygen Sensor

یک سنسور فوق قدرتمند است که به طور موثری سوخت را کنترل می کند تا گاز کمتری از اگزوز خارج کند. این سنسور شامل الکترولیت جامد زیرکونیا با بستر گرمای آلومینا است که با تنظیم مقدار اکسیژن موجود در لایه انتشار ، جریان را محدود می کند.

این طراحی مقاوم در برابر حرارت است ، که نمی تواند روی کانکتورها ذوب شود و در شرایط گرمای شدید به خوبی کار می کند.

سنسور اکسیژن Denso Oxygen Sensor
سنسور اکسیژن Denso Oxygen Sensor

این واحد قرائت های دقیقی را ارائه می دهد و عملکرد موتور را بهینه می کند. همچنین با اجزای سنگین ساخته شده است که باعث افزایش عمر واحد می شود.

سالها داده های معتبری را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این ، نصب آن بسیار آسان است زیرا تنها کاری که باید انجام دهید بر روی آن در محل است. این سنسور تقریباً در تمامی وسایل نقلیه موتوری جای می گیرد.

اشکال اصلی این محصول قیمت بالای آن است و قبل از خرید مطمئن شوید که سازگار با وسیله نقلیه شما باشد.

نکات مهم درباره سنسور اکسیژن

  1. هر بار که مبدل کاتالیزوری خود را تعویض میکنید ، سنسور اکسیژن خود را نیز در تعویض کنید. این می تواند بعد از هر 60،000 تا 90،000 مایل باشد. انتظار طولانی تر ، توانایی سنسور شما را در ضبط دقیق سیگنال های ولتاژ کاهش می دهد. تمام سنسورهای اکسیژن را در اتومبیل خود به طور همزمان تعویض کنید.

  2. شما باید یک سنسور جدید را بلافاصله پس از نصب در ماشین خود کالیبره کنید. سپس حداقل هر 10،000 مایل آن را دوباره حساب کنید. طبق دستورالعمل سازنده می توانید یک دستگاه مکانیکی را برای شما مجدداً ارزیابی کنید.

  3. اگر متوجه شدید رنگ نارنجی شوید ، این نشانه سرب است. رنگ سفید نشانه آلودگی ضد یخ یا مسمومیت با سیلیکون است. سنسور همچنین ممکن است سیاه شود و این نشانگر کربن بیش از حد است.

  4. سنسورها را حداقل 24 اینچ دور از درگاه های اگزوز قرار دهید. در صورت گرم بودن موتور ، می خواهید سنسور را از دمای بالای گاز اگزوز که ممکن است قطعات پلاستیکی آن را ذوب کند ، دور نگه دارید.

سوالات متداول درباره سنسور اکسیژن

علائم سنسوراکسیژن بد چیست؟

چراغ چک موتور به طور مداوم روشن می شود. همچنین ، مسافت پیموده شده گاز ضعیف را تجربه خواهید کرد زیرا سیستم تحویل سوخت و سیستم احتراق در سطح مطلوب کار نمی کنند. علاوه بر این ، سوخت اضافی ممکن است به سیستم موتور شما تزریق شود ، و بوی تخم مرغ پوسیده و تخم مرغ ایجاد می کند.

آیا می توانید سنسور اکسیژن را تمیز کنید؟

بله ، می توان سنسور را هنگامی که آن را پیدا کردید تمیز کنید و آن را از بانک سنسور جدا کرد. می توانید سنسور را در ظرف پر از بنزین قرار دهید و حدود شش ساعت در آنجا بگذارید. این گاز بیشتر خاک را جذب می کند. اگر متوجه چند لکه روی سنسور شدید ، می توانید از برس نرم و نرم استفاده کنید تا خاک را از بین ببرد.

ترکیب غنی و ضعیف در سنسور اکسیژن چیست؟

این اصطلاح برای توصیف عدم تعادل سوخت و اکسیژن پس از احتراق استفاده می شود. نسبت ایده آل اکسیژن به بنزین 14.7: 1 است. وقتی بنزین بیشتر از اکسیژن وجود دارد ، ما به آن به عنوان ترکیبی غنی می گوییم. در مقابل ، اگر اکسیژن بیشتری از سوخت وجود داشته باشد ، آنگاه ترکیبی ضعیف یا لاغر است. هر دو ترکیب غنی و لاغر برای عملکرد موتور و محیط شما بد است.

اگر بدون سنسوراکسیژن رانندگی کنم چه اتفاقی می افتد؟

شما می توانید بدون سنسور اکسیژن رانندگی کنید ، اما ممکن است تفاوت قابل توجهی در مسافت پیموده شده و مصرف سوخت مشاهده کنید. وسیله نقلیه شما به کندی کار میکند و در نهایت موتور ممکن است آسیب ببیند.