راهنمای خرید کاور بدنه خودرو

راهنمای خرید کاور بدنه خودرو

راهنمای خرید کاور بدنه خودرو :

در هر کجا که وسیله نقلیه خود را پارک کنید ، یک کاور اتومبیل آن را از آسیب های مداوم محافظت می کند. در صورت پارک کردن در پارکینگ ، گرد و غبار و رطوبت و همچنین خراش های تصادفی ، نشت و غرق شدن را کمتر می کند.

اگر در خارج از خانه باشید ، فضولات پرنده ، شیره درختان ، گرده ، شاخه های در حال سقوط و انواع شرایط شدید آب و هوایی می تواند خسارت دائمی به بدنه ایجاد کند. اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند رنگ بدنه را اکسیده و لایه رنگ پایه را محو کند.

کاور یا همان روکش بدنه خودرو همچنین فضای داخلی شما را از آسیب UV و محو شدن محافظت می کند. با خنک تر نگه داشتن فضای داخلی ، کاورهای اتومبیل از فضای گلخانه ای مانند در داخل کابین جلوگیری می کنند ، با گرمای شدید وینیل و چرم داخل کابین باعث خشک شدن و ترک خوردگی می شوند.

یک اتومبیل کاور شده که در بیرون از خانه قرار دارد نیز از سرقت محافظت می شود.و مدل وسیله نقلیه شما پنهان می شود – این امر باعث می شود هدف سارقانی که به دنبال یک خودروی خاص هستند ، کمتر شود.

چادر خودرو وسایل داخل اتومبیل را از چشمان کنجکاو یک سارق دور نگه می دارد ، و سارقان فرصت طلب را از ساختن یک اقدام غیرقانونی برای سرقت یک استریو یا سایر اشیاء با ارزش منصرف می کند.

در راهنما خرید چادر خودرو ، نکات مهم را که هنگام خرید کاور خودرو باید در نظر بگیرید ، برجسته خواهیم کرد:

خرید کاور بدنه خودرو معمولی یا سفارشی؟

  • کاور بدنه معمولی

یک پوشش معمولی یا کلی با اندازه خاص ساخته شده است که می تواند تعدادی از وسایل نقلیه مشابه – نه فقط در  خودرو شما – باشد. به دلیل اقتصادی ، پوششهای معمولی یا کلی به طور معمول با قیمت کمتری نسبت به نمونه های مشابه که دقیقاً از مواد مشابه تهیه شده اند ، به فروش میرسند.

پوششی که خیلی تنگ باشد ممکن است استرس های ناخواسته بر قسمت هایی مانند آینه ها یا اسپویلرها وارد کند و باعث آسیب رساندن به آنها یا نواحی بدن در قسمت اتصال آنها شود.

یک پوشش خیلی محکم نیز ممکن است حذف و نصب آن دشوارتر باشد. در صورت استفاده در بیرون از منزل ، پوششی که خیلی سست است ، می تواند با زدن ضربه هنگام باد در زیر آن ، باعث آسیب رساندن به رنگ شود. اگر شن و ماسه و خاک در زیر یک پوشش شل نیز ضربه بخورد ، آسیب ساینده ای به رنگ وارد می شود.

  یک جایگزین مناسب برای بودجه     تقریباً به اندازه اتومبیل شما است   دارای جیب برای آینه و آنتن نیستند

     برای پوشش های سفارشی

  • کاور بدنه سفارشی

یک کاور بدنه سفارشی مخصوص برای مطابقت با تمام کانتورهای ساخته شده و مدل خودرو ساخته شده است ، مانند یک دستکش روی آینه ها و سایر موارد متناسب است. با پوششی متناسب ، می توان مکان های مختلفی مانند دستگیره هود ، آینه و اسپویلر را به راحتی پوشش دهد.

یک کاور بدنه سفارشی از نظر هزینه معمولاً بیشتر از یک پوشش معمولی خواهد بود. اما بسته به اینکه چگونه و از کجا قصد استفاده از پوشش خود را دارید ، اگر یک پوشش معمولی به بدنه خودرو آسیب برساند ، ممکن است پس اندازهای مقدماتی به اقتصاد کاذب تبدیل شود.

                     کمترین طراحی برای داشتن درز     به طور خاص برای وسیله نقلیه     دارای جیب برای آینه و آنتن هستند

                                                                         خود ساخته شده است

چگونه می توانید از کاور بدنه استفاده کنید؟

یک چادر بدنه خودرو در فضای باز به منظور محافظت در برابر شرایط وحشتناک که در داخل خانه یافت نمی شود ، طراحی شده است. در حالی که یک پوشش فضای باز نیز محافظت موثری در داخل دارد ، یک پوشش داخلی فقط باید به داخل خانه محدود شود. درپوش های داخلی به طور معمول از مزایای سبک تر بودن و نگهداری راحت تر آن برخوردار هستند.

  • کاور بدنه خودرو برای محیط فقط سرپوشیده

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که می توانید یک گاراژ ، انبار یا دیگر مناطق تحت پوشش خود برای پارک خودرو خود داشته باشید. با این حال ، تصور نکنید که این پایان کار برای بدنه اتومبیل شما برای محافظت از آن می باشد.

مهم نیست که فضای نگهدارنده چقدر مناسب باشد ، گرد و غبار و خاک هنوز در هوا شناور هستند و دقیقاً مانند هر سطح دیگری روی ماشین شما مستقر می شوند.

یک پوشش داخلی برای بدنه خودرو مانع نهایی بین خطرات ناشی از هوای داخل ساختمان و بدنه اتومبیل شما است.

                                   قابل تنفس                  محافظت از خاک و گرد و غبار              محافظت نرم از بدنه

 

  • کاور بدنه خودرو برای محیط بیرون و داخل خانه

کاورهای بدنه اتومبیل که برای استفاده در فضای باز از آن استفاده شده است ، با مقاومت بیشتر در برابر نفوذ آب طراحی شده اند.با این حال ، آنها به طور کامل مانع از عبور آب نمی شوند. اگر آنها واقعاً ضد آب بودند ، رطوبت ناشی از زمین به دام می افتد و در زیر پوشش قرار می گیرد.باعث ایجاد کپک و در نهایت خوردگی بدنه می شود.

واقعیت این است – تمام روکش های فضای باز باید بتوانند نفس بکشند. هر آب به لطف طرح های پوششی سوراخ شده که رطوبت را آزاد می کند ، به سرعت تبخیر می شود و نه آن را به دام می اندازد. در نتیجه ، به محض پایان بارش ، روکش های بدنه ماشین در فضای باز عملاً خشک می شوند. همچنین سطح وسیله نقلیه زیر آن نیز خشک می ماند.

در محیط های مخصوصاً گرم ، پوشش های بدنه خودرو بیرونی محافظت در برابر آفتاب سوزاننده که رنگ و لبه شدن صفحات بدنه را محو می کند بسیار موثر هستند.و همچنین در مناطق مخصوصاً مرطوب ، از صدمه بارانهای اسیدی در رنگ ، کروم ، پلاستیک جلوگیری می کنند. و در آب و هوای سرد زمستان ، شما در برابر برف و باران یخی بدنه خودرو محافظت می کنید.

                  محافظت در برابر اشعه فرا بنفش   محافظت از خاک و گرد و غبار             محافظت نرم از بدنه

                               قطره پرندگان و درختان              محافظت از برف                    محافظت از باران

چه نوع محافظتی برای بدنه خودرو شما بهتر و مهمتر است؟

اگر قصد خرید کاور بدنه خودرو را دارید ، احتمالاً این مهمترین عامل در تصمیم گیری شما است. در حالی که رنگ و هزینه مورد توجه شماست ، نوع حفاظت شما نیاز به تصمیم گیری دارد.

اگر لحظه ای کاورهای بدنه در فضای باز را در نظر بگیریم: تقریباً همه آنها نوعی محافظت از همه خطرات را ارائه می دهند.

اما با توجه به موقعیت مکانی شما ، کدام یک از فاکتورهای مهم یکی است؟ اگر در مناطق گرمسیری زندگی می کنید ، ممکن است اشعه ماوراء بنفش باشد. شمال؟ باران. مناطق کوهستانی؟ احتمالاً برف است.

بیایید برخی از خطرات خاص را که باید از بدنه خودرو شما محافظت شود را ، مرور کنیم:

پرتوهای خورشید / اشعه ماوراء بنفش

اگر چاره ای جز پارک کردن در زیر آفتاب فروزان در آب و هوای بسیار شدید هوا ندارید ، یک روکش بدنه طراحی شده برای منعکس کردن حداکثر میزان نور خورشید بیشترین کار را برای خنک نگه داشتن فضای داخلی و محافظت از آسیب UV انجام خواهد داد.

اینها معمولاً نوعی از پوشش آکریلیک پلی اورتان آلومینیومی را برای حداکثر بازتاب خورشید دارند.

                        کاور اتومبیل برای پرتوهای خورشید         کاور استاندارد خودرو          بدون کاور بدنه خودرو

محیط های بارانی

اگر آب و هوای منطقه شما بسیار بارانی است که باید با آن مقابله کنید ، انتخاب “بهترین” تحت حفاظت از باران باعث می شود جستجوی شما به روکش های بدنه بافته شده از میکروفیبر که محافظت کاملی از باران یا هوای شدید دارد ، محدود کند.

به طور معمول ، اینها دارای 3 ، 4 ، یا حتی 5 لایه هستند – محافظت عالی در برابر باران می کنند. پوشش های باران با پارچه های “فیبر محصور شده” طراحی شده اند که در برابر نفوذ آب مقاوم تر هستند.

به همین دلیل باران سبک یا متوسط ​​که در بالای سطح پوشانده می شود به سرعت از روی کاور بدنه ریخته می شود و آنچه که باقی مانده است می تواند به راحتی از بین برود.


محیط های برفی

اگر به طور مرتب بارش برف دارید ، ما همچنین یک پوشش “باران / برف” را برای شرایط شدید آب و هوایی توصیه می کنیم (به بند بالا مراجعه کنید).

پارچه ضخیم تر بدان معنی است که برف راه خود را از طریق پوشش وارد نمی کند و زیر آن یخ تشکیل می دهد.

گرد و غبار

محافظت از گرد و غبار محدود به پوشش داخلی نیست. اگر به پوشش در فضای باز احتیاج دارید ، و در منطقه ای با گرد و غبار زندگی می کنید ، یک پوشش بسیار با ارزش برای محافظت از گرد و غبار و گرد می تواند رنگ بدنه شما را محافظت کند. این که آیا شما به دنبال یک پوشش داخلی یا یک فضای باز هستید ، “بهترین” را تحت حمایت گرد و غبار انتخاب کنید.

این جا است که روکش بدنه  خودرو سفارشی ، اهمیت پیدا می کند. یک کاور که به صورت سفارشی طراحی شده است تا روی منحنی های اتومبیل شما قرار بگیرد بهترین کار را برای جلوگیری از گرد و غبار و شن و ماسه ها در کار خود در زیر پوشش انجام می دهد. یک پوشش در فضای باز برای محافظت در برابر گرد و غبار دارای پارچه و لایه بندی لازم برای جلوگیری از نفوذ بهترین ذرات خاک در مواد است ، در حالی که هنوز هم اجازه می دهد تا “نفس بکشد”.

فاکتورهای دیگرکه باید برای خرید کاور بدنه خودرو در نظر بگیرید
  • وزن و سهولت جاسازی در صندوق عقب خودرو

یکی از عواملی که باید هنگام خرید کاور اتومبیل در نظر بگیرید وزن و سهولت در نگهداری آن است ، به خصوص اگر مرتباً از آن استفاده کنید.

  • کیف نگه داری چادر بدنه خودرو

برخی از کاورها ، اما نه همه آنها ، دارای یک کیسه نگهدارنده است. اما روکش های بدنه خودرو زودلوکس ، دارای یک کیسه نگه داری درمحصول ارائه می شود.

برخی از تولید کنندگان به شما امکان می دهند کیسه های ذخیره سازی درست از همان مواد و رنگ همان پوشش خود را خریداری کنید. اگر قصد ندارید مدتی از پوشش استفاده کنید ، کیسه های ذخیره سازی مورد توجه شما هستند.