چراغ LED خودرو چیست؟ و عملکرد آن

چراغ LED خودرو چیست؟ و عملکرد آن

چراغ LED خودرو چیست؟ و عملکرد آن : لامپ های رشته ای در 140 سالی که وجود داشته اند ، پیشرفت زیادی نکردند. برعکس ، پیشرفت فناوری LED بسیار سریع است . بدون شک آینده روشنایی خودرو متعلق به LED ها است.

 هر سال ، تعداد بیشتری از خودروسازان در حال اتمام لامپهای رشته ای قدیمی و وفادار هستند که در دهه 1800 اختراع شده اند و آنها را با چراغ های LED جایگزین می کنند.

برای توضیح ، “LED” مخفف دیودهای ساطع کننده نور است – نوعی ترانزیستور که با استفاده از بستر پرتاب شده است و در هنگام استفاده از جریان ، از نور ساطع می شود. اگر یک لامپ رشته ای از لحاظ تصویری به عنوان فن آوری آنالوگ تصور شود ، LED ها معادل “دیجیتال” هستند.

از آنجا که LED ها را می توان به روش های مختلف و مکان هایی که با روشنایی رشته ای یا فلورسنت امکان پذیر نیست نصب کرد ، برنامه های منحصر به فردی ایجاد می شود. در این مقاله ، ما به چند مزیت پیشنهادی از جمله LED ها می پردازیم.

**خرید انواع چراغ خودرو و هدلایت کلیک کنید**

لایه بندی LED

ال ای دی ها نسبت به نورهای رشته ای که برای استفاده در خودرو بسیار جذاب هستند دارای چندین مزیت هستند:

  •  آنها در برابر لرزش بسیار مقاوم هستند

  •  آنها اغلب می توانند طول عمر بالایی داشته باشند

  •  آنها بسیار سریعتر از لامپ های رشته ای روشن می شوند

  • آنها کاملاً فشرده هستند و می توانند برای انتشار رنگ های مختلف ساخته شوند

  •  آنها نسبت به لامپ های رشته ای ، نور بیشتری را برای هر وات تأمین می کنند

  طرح داخلی یک دیود ساطع کننده نور (LED)

با نگاهی به یک مجموعه معمولی از چراغ LED که برای جایگزینی یک لامپ معمولی طراحی شده است ، متوجه خواهید شد که دارای یک شفت مرکزی با تعداد زیادی LED کوچک در آن قرار گرفته است.

این امر به این دلیل است که هرکدام از این LED های روشنایی نسبت به یک لامپ رشته ای ، از نور کمتری (اندازه گیری شده در لومن ها) برخوردار هستند. اما هنگامی که آنها به هم می خورند ، مقدار مساوی یا بیشتری از نور تولید می شود.

 

LED های جداگانه نیز در یک زاویه ،نور ساطع می کنند. بنابراین ، برای ایجاد یک چراغ LED به طور مساوی در تمام جهات به همان صورت که یک لامپ معمولی تابش می کند ، آن ال ای دی های جداگانه به طور استراتژیکی در اطراف شفت قرار می گیرند تا درخشندگی کامل بیشتری را ایجاد کنند.

برای امور سفارشی ، LED های جداگانه نیز بر روی نوارهای باریک و انعطاف پذیر موجود است که می توانند در هر مکانی نصب شوند.

میزان روشنایی و رنگ LED ها باعث شده تا آنها را به عنوان یک نور طبیعی برای چراغ های مه شکن – ایمنی شما را افزایش دهد و این امکان را به شما می دهد تا بیشتر مشاهده کنید ، و با این کار مشاهده رانندگان دیگر را راحت تر کنید.

آرایه ای از رنگها از یک لامپ تک

LED هایی که می توانند رنگ را تغییر دهند به عنوان LED های “قرمز-سبز-آبی” (RGB) شناخته می شوند.

LED های RGB ممکن است شامل سه LED مختلف در یک واحد باشند که دارای LED جداگانه برای قرمز ، سبز و آبی است. یا ، یک LED منفرد که با سه ماده مختلف پوشانده شده است ، هنگام اعمال جریان می تواند از نور قرمز ، سبز و آبی ساطع شود.با تغییر ولتاژ ، می توان هر ترکیبی از سه رنگ ایجاد کرد و آنها می توانند به تدریج یا سریع بین رنگها تغییر کنند.

قرمز ، سبز و آبی که در روشنایی مساوی با هم مخلوط می شوند ، توسط چشم انسان به عنوان نور سفید تلقی می شود ، در حالی که سایر مخلوط ها شکل های مختلفی را به خود می گیرند.

این اثر همچنین در چاپ مورد استفاده قرار می گیرد که در آن از جوهر قرمز ، سبز و آبی برای انتقال همه رنگ ها در طیف مرئی بر روی کاغذ استفاده می شود.

LED در هدلایت ها

پیشرفت های تکنولوژیکی اخیر در مدیریت دما ، LED هایی را به ما رسانده است که به عنوان هدلایت به طور موثری کار می کنند – نور بیشتری نسبت به رشته های لامپ ایجاد می کند.

اگر در ابتدا وسیله نقلیه شما مجهز به هدلایت ال ای دی نبود ، ما روشهای ساده ای را برای ارتقاء شما در نظر گرفته ایم.

اولین مورد این است که مجموعه های چراغ جلو را با هدلایت LED تغییر دهید. این یک روش عالی برای تغییر چهره  جلویی شما با ظاهری جدید است.

در بخش روشنایی زودلوکس ، هدلایت های شیک با کارایی های مختلف پیدا خواهید کرد.

در ادامه تفاوت هدلایت LED هالوژن رو مشاهده میکنید: