آشنایی با انواع چیپ های هدلایت خودرو

آشنایی با انواع چیپ هدلایت خودرو

آشنایی با انواع چیپ هدلایت خودرو

انتخاب فناوری LED مانند انتخاب کت زمستانی مناسب برای پوشیدن است: مدل های مختلفی وجود دارد که بسته به نیاز شما ، ویژگی های کم و بیش ارائه می دهند. پس از تصمیم گیری ویژگی های مورد نظر خود از LED ، می توانید به راحتی متناسب با آن نوع بسته را انتخاب کنید.

**راهنمای کامل خرید هدلایت خودرو کلیک کنید.**

انواع اصلی چیپ های LED

چیپ SMD (دیود نصب شده در سطح)

SMD (دیود نصب شده سطح) یک تراشه مستقل روی یک پایه سرامیکی است که می تواند در بسته های مختلف برای نوارهای LED یا خطوط پایین به صورت یکپارچه باشد.

فناوری SMD همچنین از تراشه هایی با طرح های پیچیده تر مانند تراشه های SMD 5050 پشتیبانی می کند که از قابلیت های RGB در یک تراشه منفرد برخوردار هستند.این برای ترکیب رنگها بسیار قدرتمند است.

این فناوری طراحی شکل گرفته را به یک تراشه رایانه مسطح و مربع نزدیکتر می کند. همچنین شایان ذکر است که تراشه های SMD می توانند بیش از دو مخاطب (یک آند و یک کاتد) داشته باشند. تراشه های SMD بسته به تعداد دیود موجود در تراشه می توانند دارای 2 ، 4 یا 6 مخاطب باشند.

با طراحی SMD ، یک مدار مجزا برای هر دیود وجود دارد. به عنوان مثال تراشه های SMD 5050 دارای 3 دیود روی تراشه هستند که به 3 مدار و در کل 6 مخاطب متصل می شود.

چیپ SMD به دلیل امکان قرار دادن 3 دیود در همان تراشه ، یک پیشرفت بسیار مهم در صنعت LED بوده است. وقتی یک تراشه شامل یک دیود قرمز ، سبز و آبی است ، شما یک تراشه دارید که می توانید با تنظیم سطح خروجی از هر دیود جداگانه روی تراشه ، هر رنگ دلخواه خود را ایجاد کنید.

از آنجا که بسیار روشن هستند و می توانند رنگ ها را تغییر دهند ، از این تراشه ها برای چراغ های نوار LED و لامپ های کم مصرف استفاده می شود.

چیپ SMD
چیپ SMD

چبپ COB (تراشه بروی برد)

چبپ COB (تراشه بروی برد) LED ، که به عنوان یک تراشه پرقدرت در تماس مستقیم با یک برد مدار چاپی ، مدیریت حرارتی بهینه دارد.

چبپ COB و SMD می توانند مشابه باشند زیرا مانند SMD ، تراشه های COB دارای چندین دیود در همان “ویفر” یا تراشه هستند. با این حال ، اینجاست که این شباهت ها به پایان می رسد.

با این حال ، اینجاست که این شباهت ها به پایان می رسد. در حقیقت ، در هر تراشه COB چندین دیود وجود دارد. به طور معمول 9 یا بیشتر دارند و تفاوت بزرگ دیگر بین فناوری COB و SMD در این واقعیت نهفته است که در حالی که SMD نیاز به یک مدار برای هر دیود موجود در تراشه دارد ، چیپ COB صرفاً از تعداد دیودها ، فقط 1 مدار و 2 مخاطب برای کل تراشه دارند.

این طراحی مدار تک ، صرف نظر از تعداد دیودهای موجود در تراشه ، باعث می شود تا بقیه دستگاه های COB LED به سادگی انجام شود.

شاید حتی از جنبه سادگی نیز مهم تر باشد ، چیپ COB همچنین در مقایسه با سایر فن آوری های LED مانند DIP و SMD منجر به بهبود نسبت لومن به ازای وات می شود.

نتیجه بزرگ این است که از طراحی مدار تک تراشه های COB ناشی می شود که چندین کانال برای تنظیم سطوح فردی از میزان نور برای ایجاد جلوه های تغییر رنگ ضروری است.معنای اصلی این است که فناوری COB ، در حالی که در برنامه های تک رنگ بسیار قدرتمند و کارآمد است ، نمی تواند برای ایجاد لامپ یا چراغ در حال تغییر رنگ مورد استفاده قرار گیرد.

قبل از فناوری COB ، چراغ های نقطه ای LED از لحاظ تاریخی “لامپ های غیر استاندارد” به حساب می آمدند زیرا به تولید چندین لامپ LED برای تولید خروجی لومن بالا احتیاج داشتند. از زمان ظهور چیپ های COB در عرصه LED ، تعداد زیادی لومن را می توان از یک منبع واحد با استفاده از تراشه COB تولید کرد.

چبپ COB
چبپ COB
**خرید انواع هدلایت کلیک کنید**

(چیپ فلیپ) ETI FC چیپ

با نصب دیود LED به صورت وارونه در مقایسه با تولید LED COB امروزی ، فناوری جدیدی است که به ثبت رسیده است.

در FC LED ، فرآیند ثبت اختراع Flip Chip به جای اتصال سیم سنتی COB استفاده می شود. تراشه نه تنها روند تولید را کوتاه می کند (که به معنی کاهش هزینه است) بلکه مقاومت حرارتی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و باعث افزایش ضایعات گرما بیشتر از سیم های سنتی سیم پیچی طلایی COB LED می شود.

در همین حال ، طراحی کوچکتر و مربعی FC LED باعث می شود پرتوهای نور آن بیشتر متمرکز شود.

  • فواید LED Flip-Chip:
  1. 200 برابر سرعت دفع حرارتی سریعتر در هر دیود در مقایسه با LED معمولی و COB
  2. نیازی به سنگین کردن سینک گرمای حرارتی نیست (به دلیل ضریب دفع حرارت بهتر)

  3. عمر طولانی تر: تقریباً هیچ دهه ای (حدود 6٪ در 6000 ساعت تخمین زده می شود)

  4. روشنایی بازتابنده ماژول بالاتر.

  5. تولید مشخصات روشنایی بهتری نسبت به سایر محصولات LED فعلی 450 میلی آمپر

تفاوت چیپ COB و flip
تفاوت چیپ COB و flip