خرید بهترین هدلایت نمایش بیشتر %11 هدلایت بی توبی B.Tobby نور سفید یخی هدلایت بی توبی B.Tobby نور سفید یخی %11530,000 470,000 تومان هدلایت 3رنگ L11 سفید، زرد، آفتابی 60 وات هدلایت 3رنگ L11 سفید، زرد، آفتابی 60 وات 2,750,000 تومان هدلایت رادیاتوری 360 درجه هدلایت رادیاتوری 360 درجه 1,640,000 تومان هدلایت T10 مینی تک پرو TACPRO T10 هدلایت T10 مینی تک پرو TACPRO T10 650,000 تومان هدلایت لنزدار H4 مینی تک پرو TACPRO Y6D هدلایت لنزدار H4 مینی تک پرو TACPRO Y6D 1,350,000 تومان هدلایت 10طرفه تک پرو TACPRO X10S هدلایت 10طرفه تک پرو TACPRO X10S 750,000 تومان هدلایت M8 کانپکس conpex هدلایت M8 کانپکس conpex 1,550,000 تومان هدلایت E9pro زیمر هدلایت E9pro زیمر 3,500,000 تومان هدلایت دوطرفه F99 زیمر CSP هدلایت دوطرفه F99 زیمر CSP 715,000 تومان هدلایت لنزدار زیمر مدل Y9 هدلایت لنزدار زیمر مدل Y9 موجودی:استعلام هدلایت E8پلاس HeadLight E8Plus هدلایت E8پلاس HeadLight E8Plus 2,300,000 تومان هدلایت لنزدار چهار کاره پایه H7 و H4 زیمر مدل Q470 هدلایت لنزدار چهار کاره پایه H7 و H4 زیمر مدل Q470 ناموجود

راهنمای کامل خرید هدلایت خودرو

راهنمای کامل خرید هدلایت خودرو :

هدلایت ها در حال حاضر در هر اتومبیل استاندارد هستند و خریداران ممکن است نیاز به تعویض آنها هر از گاهی داشته باشند. این ممکن است برای ارتقاء کیفیت چراغهای جلو ، تعویض چراغ شکسته یا به دلایل زیبایی شناختی باشد.

در هنگام انتخاب لامپ یا هدلایت برای خودرو ، فاکتورهای زیادی باید در نظر بگیرید. در مرحله اول ، خریداران باید اجزای چراغهای جلو ، تفاوت بین لامپ چراغ جلو و همچنین مزایا و مضرات انواع لامپ را درک کنند.

در مرحله دوم ، خریداران باید بدانند که چگونه فن آوری LED باعث افزایش تکامل چراغهای جلو اتومبیل و عوامل مؤثر در کیفیت لامپهای هدلایت هنگام انتخاب هدلایت LED می شود.

خرید هدلایت خودرو کلیک کنید.

انواع هدلایت خودرو

لامپ تک پرتو در مقابل لامپ پرتو دوگانه

تمام چراغهای جلو اتومبیل باید دارای نور بالا و کم یا پایین باشند. برخی این کار را با استفاده از یک لامپ جداگانه با عملکرد نور بالا و پایین ، به این هدف می رسانند ، آن را لامپ پرتو دوگانه می گویند (اساساً پایه H4 ، H13 ، 9004 و 9007).

طرح های دیگر دارای دو لامپ جداگانه با پرتو زیاد و عملکرد پرتوی کم به طور جداگانه است ، به عنوان مثال یک لامپ H1 برای نور بالا و یک لامپ H7 برای نور پایین. به هر دو لامپ H1 و H7 به لامپ های Single Beam گفته می شود (در اصل h1 ، h3 ، h7 ، h8 / h9 / h11 ، 9005 ، 9006 و 880/881).

چراغهای جلوی تک پرتو دارای دو لامپ چراغ در هر چراغ جلو هستند. چراغهای پرتو دوتایی فقط یک لامپ چراغ جلو برای هر چراغ جلو دارند.

اگر وسیله نقلیه شما با چراغهای پرتو منفرد همراه بود ، در صورت نیاز به تغییر آنها ، تنها گزینه شما تعویض لامپهای پرتو است. همین مورد در مورد چراغهای پرتو دوتایی نیز صدق می کند. این دو سبک قابل تعویض نیستند زیرا سیم کشی چراغ جلو در وسیله نقلیه با سبک مخالف مطابقت ندارد.

لامپ تک پرتو در مقابل لامپ پرتو دوگانه
لامپ تک پرتو در مقابل لامپ پرتو دوگانه

تفاوت لامپ هالوژن یا HID یا LED؟

تمام لامپ های چراغهای جلو هالوژن ، HID و LED دارای مزایا و اشکالاتی است که ناشی از نحوه تولید آن است. در جدول زیر برخی از مزایا و معایب اصلی انواع مختلف لامپ آورده شده است

تفاوت لامپ هالوژن یا HID یا LED
تفاوت لامپ هالوژن یا HID یا LED

فناوری هدلایت LED

چراغ LED نور تولید می کند ، زیرا دیود یک نیمه هادی است که جریان برق را کنترل می کند.

دو بخش اصلی در داخل دیود وجود دارد: نیمه هادی از نوع p و نیمه هادی از نوع n ، در حالی که اتصال p-n بین آنها قرار دارد.

الکترونهای دارای بار منفی ، نیمه هادی از نوع n را پر می کنند ، و حامل های دارای بار مثبت ، نیمه هادی از نوع P را پر می کنند. در حین استفاده از جریان الکتریکی به دیود ، الکترونهایی که دارای بار منفی هستند ، به رسانا از نوع P با بار مثبت جذب می شوند.

با این وجود ، الکترونها بطور مداوم در اطراف هسته یک اتم در گردش هستند. برای دور شدن از هسته ، آنها باید انرژی خود را تغییر دهند ، یا به طور دقیق تر در یک مورد خاص ، مقداری انرژی از دست می دهند. آنها هنگام عبور از محل اتصال p-n ، انرژی خود را به صورت فوتون یا نور از دست می دهند. در این فرایند ، انرژی نوری که لامپ های LED را روشن می کند ، ایجاد می شود.

فناوری هدلایت LED
فناوری هدلایت LED

لامپ های ال ای دی هدلایت در اتومبیل

همانطور که در اکثر برنامه ها ، لامپهای چراغهای جلو مورد استفاده در خودروها به دلیل وجود یک سری دیودها ، نور کافی برای دید دارند. هدلایت ها دارای ویژگیهای خاصی در رابطه با عملکرد و نوع سبک و مدل هستند.در ادامه عوامل مهم در راهنمای کامل خرید هدلایت خودرو را بررسی میکنیم:

بیشتر بدانید : چراغ LED خودرو چیست؟ و عملکرد آن

عملکرد هدلایت

فن آوری LED برای لامپ های چراغهای جلو در جهت بهبود کارایی از چندین روش استفاده میکند. هدلایت ال ای دی ، نور را به روشی کارآمد تولید می کنند ، زیرا گرما را به عنوان محصول جانبی نور خود منتشر نمی کنند.

تقریباً تمام انرژی مصرف شده توسط یک هدلایت LED برای روشنایی استفاده می شود ، برخلاف موارد HID و هالوژن ، که مقدار قابل توجهی از انرژی را به گرما تبدیل می کنند.

بر این اساس ، برای تولید نور توسط هدلایت ای ای دی در مقایسه با سایر فن آوری های روشنایی ، سوخت کمتری لازم است. با توجه به توضیحات کامل در مورد عملکرد هدلایت ، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • روشنایی یا لومن هدلایت چیست؟

لومِن، واحد شار نوری است. لومن مقدار نوری است که از یک چشمهٔ نقطه‌ای به شدت یک کاندلا داخل مخروطی به زاویهٔ فضایی یک استرادیان پخش می‌شود.

لومن اندازه گیری است که به طور کلی برای ارزیابی میزان روشنایی لامپ ها مورد استفاده قرار می گیرد ، به طور معمول یک هدلایت می تواند به حدود 3000 لومن یا بالاتر برسد ، اما توجه به این که چند لامپ برای نور واقعی استفاده می کند ، توجه دارد زیرا از درخشندگی خاصی برخوردار است.

لومن هدلایت چیست؟
لومن هدلایت چیست؟
  • رنگ نور هدلایت چیست؟

کلوین ها برای اندازه گیری رنگ هر دو نور طبیعی و نور تولید شده توسط لامپ ها استفاده می شوند.

این واحد در حقیقت دمای نور را اندازه گیری می کند. رنگ سفید گرم برای دامنه دمای 2500 تا 4000 K معمولی است ، در حالیکه سفیدهای یخی 5000 تا 8000 K هستند.

رنگ نور هدلایت
رنگ نور هدلایت
  • مشکلات دما هدلایت

هدلایت LED نیمه هادی هستند و بر این اساس ، عملکرد آنها به درجه حرارت بستگی دارد. یک دیود برای تولید نور بیشتر در دمای پایین تر از دمای بالاتر طراحی شده است.

بنابراین باید دمای هدلایت LED پایدار باشد تا میزان نور مداوم نور مورد نیاز چراغهای جلو را حفظ کرده و در صورت خاموش شدن فوری از طول عمر طولانی تر اطمینان حاصل کند.از این رو خریداران باید اتلاف حرارت هدلایت را مورد توجه قرار دهند.

  • استحکام هدلایت خودرو

با توجه به پایداری هدلایت LED ، قرار است از جنبه بالاست ، ضد ضربه و ضد آب شروع کنید.

بالاست با کارایی بالا (یا اصطلاحاً درایور نامیده می شود) که به طور کلی با هدلایت LED در داخل جعبه در ارتباط است ، یک قسمت ضروری برای هدلایت LED برای جلوگیری از صدمه به چراغ در اثر تغییر ولتاژ به منظور بهینه سازی محافظت در برابر حرارت ، خروجی روشنایی مداوم و راندمان انرژی است.

ثانیاً ، مقاومت در برابر ضربه به مواد لامپ و طراحی جامد کل بستگی دارد تا فرکانس لرزش را کاهش داده و عملکرد میرایی را انجام دهد. هنگام رانندگی اتومبیل ، اجتناب ناپذیر است. برخی از هدلایت ها عملکرد ضعیف می توانند به طور موقت خاموش شوند.

سرانجام ، در شرایط بارانی ، رتبه بندی IP اندازه گیری اصلی برای تست سطح ضد آب لامپ های هدلایت LED است. هر چه سطح ضد آب بالاتر باشد نگرانی شما کمتر خواهد شد.

مدل و شماره پایه هدلایت خودرو

علاوه بر تقویت عملکرد ، هدلایت LED همچنین به تولید کنندگان وسایل نقلیه و دارندگان وسایل نقلیه که در حال نصب لامپ های LED هستند بر روی اتومبیل های خود کنترل بیشتری نسبت به سبک روشنایی خودرو یا کامیون می دهد.

هدلایت ها از یک سری لامپ های کوچکتر استفاده می کنند و تولید کنندگان این هدلایت ها را قادر می سازند تا لامپ ها را در الگوهای مختلف چیدمان کنند که راهنمای کامل خرید هدلایت خودرو کمک بسیاری میکند.

این امر به سازندگان وسایل نقلیه کنترل بیشتری در نحوه شکل گیری لامپهای چراغهای جلو و دارندگان وسایل نقلیه امکان بیشتری برای نحوه نمایش چراغهای جلو نصب می کند. به طور معمول ، اعداد مدل لامپ به طور عمده به عملکرد پرتو منفرد و دوتایی تقسیم می شوند.

برای لامپ های پرتو تکی ، h1، h3، h7، h8 / h9 / h11، 9005، 9006 و 880/881 استفاده شده است.

برای لامپ های پرتو دوگانه ، h4 ، h13 ، 9004 و 9007 به کار رفته است.

 

مدل و شماره پایه هدلایت خودرو
مدل و شماره پایه هدلایت خودرو

فاکتورهایی که باید هنگام خرید هدلایت خودرو در نظر بگیرید :

یکی از اساسی ترین عواملی که هنگام خرید هدلایت اتومبیل باید مورد توجه قرار گیرد این است که آیا این مدل متناسب با وسیله نقلیه است. خریداران همچنین در صورت تمایل به مسافرت باید اطمینان حاصل کنند که چراغهای جلو با قانون مجاز ، ایمن و مناسب است.

  • قانونی بودن هدلایت اتومبیل

علاوه بر این ، خریداران باید تأیید کنند که هدلایت برای استفاده در جاده قانونی است ، و فقط برای نمایش نیست. به عنوان مثال ، خریداران نمی توانند لامپهای موجود در چراغ هالوژن را با لامپهای HID جایگزین کنند. درعوض ، آنها باید کل چراغ را ارتقا دهند و از داشتن RoHS ، CE و E-Mark اطمینان حاصل کنند که مطابق با استانداردهای اروپایی است. یا در ایالات متحده ، برای پیروی از مقررات حمل و نقل ایالات متحده باید DOT سازگار باشد.

  • سازگاری خودرو با هدلایت

شاید بزرگترین عاملی که خریداران هنگام خرید هدلایت خودرو به خرید خود نگران هستند این است که آیا نوع چراغ مورد علاقه آنها با وسیله نقلیه آنها سازگار است. در حالی که در بیشتر موارد ، هدلایت به طیف گسترده ای از مدل ها (h1 ، h3 ، h7 و غیره) مناسب است ، خریداران این تحقیق را ضروری می دانند تا از خرید نادرست این موضوع را به طور کامل بررسی کنند.

دفترچه راهنمای کاربر برای بیشتر وسایل نقلیه این اطلاعات یا شماره مدل مشخص شده در لامپ چراغهای قبلی را ارائه می دهد. علاوه بر این ، خریداران می توانند برای پیدا کردن پایه هدلایت با وسیله نقلیه خودبه زودلوکس راجعه کنند.

کنباس هدلایت

این خطا معمولاً به دلیل ناسازگاری بین هدلایت های LED و سیستم رایانه ای وسیله نقلیه است.

معمولاً در اتومبیل های با مشخصات بالا مانند مرسدس ، آئودی و BMW در بین سایرین و آخرین وسیله نقلیه مشاهده می شود. با سیم خازن ها (که به عنوان پیش گیرنده های هشدار دهنده یا ضد لرزش نیز نامیده می شوند) را بین سیم لامپ LED و سوکت وسیله نقلیه ، سیم کشی کنید. مسئله به خوبی حل می شود.

البته اکثر هدلایت های زودلوکس دارای کنباس بوده و مشکلی از بابت خطا در ایسیو نخواهید داشت.

کنباس هدلایت
کنباس هدلایت
چگونه شماره پایه هدلایت مناسب را پیدا کنیم؟
  • از دفترچه راهنمای وسیله نقلیه استفاده کنید:

کتابچه راهنمای صاحب وسیله نقلیه خود را پیدا کنید یا آن را از طریق اینترنت دانلود کنید

  • استفاده از شماره پایه روی لامپ قبلی

پایه هدلایت
پایه هدلایت