فواید ضدیخ در تابستان برای خودرو

فواید ضدیخ در تابستان برای خودرو : ضد یخ مایعی است که موتور شما را از گرمای بیش از حد در دمای بالا و پایین نجات می دهد. مایع ضد یخ به طور معمول به عنوان مخلوطی از مواد شیمیایی آب و گلیکول تولید می شود که بعنوان روان کننده ها و ضد خوردگی عمل می کنند تا رادیاتور شما در وضعیت خوبی قرار بگیرد.

موتور خود را طولانی تر خنک کنید

با عملکرد بالا ضدیخ راندمان موتور خود را بهبود بخشید. درادامه به مزایای داشتن ضد یخ برای خودروتان بیشتر صحبت خواهیم کرد:

  • محافظت از دما. مایعات ضد یخ نسبت به سایر مایع های خنک کننده از بین بردن گرما بهتر هستند. آنها از گرمای بیش از حد سیستم های خنک کننده در شرایط گرمای شدید تابستان و یخ زدگی در زمستان جلوگیری می کنند.

  • از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری میکند. زنگ زدگی تمایل دارند با گذشت زمان بر روی سیستم خنک کننده یک وسیله نقلیه ایجاد شوند. این می تواند باعث خرابی سیستم شود. در حالی که خنک کننده های منظم زنگ و رسوب را از بین می برند ، مایع خنک کننده ضد یخ دارای افزودنی هایی هستند که در وهله اول مانع از بروز زنگ زدگی و خوردگی می شوند.
  • از خرابی موتور جلوگیری کنید. هنگامی که موتور بیش از حد گرم می شود ، روغن در سیستم شروع به رقیق شدن می کند. با گذشت زمان ، فلزات غیرمجاز در فرآیند احتراق می توانند به یکدیگر ضربه بزنند. این اثر دومینو باعث خرابی موتور می شود که در غیر این صورت با استفاده از ضدیخ می توان از آن جلوگیری کرد.
  • بهتر از آب است. ضد یخ برای غلبه بر کمبودهای آب به عنوان یک مایع خنک کننده ایجاد شده است. آب از نقاط جوش و انجماد کم برخوردار است و به همین دلیل در مکانهایی که شرایط شدید آب و هوایی دارند ، خنک کننده مناسبی نیست. از طرف دیگر بیشتر مایعات ضد یخ با وجود تغییر دما ، برای جلوگیری از یخ زدگی یا گرم شدن بیش از حد قطعات بحرانی موتور ، خنثی می شوند.

  • عمر اجزای موتور را طولانی تر کنید. مایعات ضد یخ مانع از الکترولیز می شوند که منجر به فرسایش اجزای فلزی می شود. همچنین عمر قطعات پلاستیکی و لاستیکی را در سیستم خنک کننده افزایش می دهد که غالبا با گرم شدن سیستم سیستم ذوب می شود. این کار همچنین از برخی از تعمیرات گران قیمت را برای شما به همراه خواهد داشت را صرفه جویی میکند.

Best Antifreeze and Coolants for Cars, Trucks & SUVs - Halo Technics

انواع ضدیخ خودرو

  • مایع خنک کننده ضد یخ همگانی

خنک کننده های همگانی به عنوان خنک کننده های پریمیکس 50/50 نیز شناخته می شوند. این بدان دلیل است که آنها حاوی 50 درصد آب ضد شوره هستند. بنابراین ، نیازی به رقیق کردن محلول قبل از استفاده نیست. خنک کننده های جهانی از سیلیس کمی برای محافظت از قسمت های ظریف موتور و رادیاتور در برابر خوردگی برخوردار هستند.

Universal Anti-Freeze Coolant Concentrated 100% - M&J Sunshine ...

  • ضدیخ ارگانیک

ضد یخ ارگانیک با استفاده از فناوری اسیدهای آلی (OAT) تولید می شود. فسفات ها و سیلیکات ها از مایع خارج می شوند و مایع بیشتر با مهار کننده های خوردگی برای جلوگیری از زنگ زدگی صورت می گیرد. این نوع ضد یخ به رنگ های سبز تیره ، نارنجی ، صورتی ، آبی و قرمز موجود است. فاصله خدمات یک مایع خنک کننده آلی معمولی 150،000 مایل است ، پس از آن باید جایگزین شود.

VAKE | ORGANIC ANTIFREEZE | A NATURAL SUSTAINABLE PRODUCT

  • ضدیخ معدنی

ضد یخ معدنی با استفاده از فناوری اسید معدنی (IAT) تهییه می شود و حاوی اتیلن گلیکول است. این ماده همچنین حاوی سیلیکات و فسفاتها است که در صورت عدم شستشو پس از طی مسافت 30،000 مایل ، می تواند باعث خوردگی شود. خنک کننده های معدنی برای اتومبیل های قدیمی ساخته شده از اوایل دهه 1920 تا اواخر دهه 1990 مناسب هستند. به رنگ زرد یا سبز هستند.

  • ضدیخ با فناوری اسیدهای آلی ترکیبی (HOAT)

HOAT یک اسید آلی است که شامل سیلیکات ها به عنوان مواد افزودنی است. سیلیکاتها از خوردگی در قسمتهای آلیاژی موتور جلوگیری می کنند. مایع خنک کننده های HOAT دارای طول عمر پنج سال یا 150،000 مایل می باشند ، پس از آن باید آنها را تعویض کرد. این نوع مایع ضدیخ زرد یا نارنجی است.

برندهای برتر ضدیخ خودرو

  • ضدیخ Evans

مایع خنک کننده با عملکرد بالا Evans به دلیل عملکرد بالا به عنوان یک مایع خنک کننده بدون آب در لیست ما به عنوان بهترین مایع خنک کننده ضد یخ قرار دارد. از بین بردن آب از فرمول آن باعث می شود که مایع خنک کننده در برابر خوردگی مقاوم تر باشد و به موتور شما عمر بیشتری داشته باشد. این ضد یخ یک فرمول مبتنی بر پروپیلن گلیکول است که غیر واکنشی است و بنابراین باعث ایجاد مشکلات الکترولیز یا فرسایش کاویتاسیون نمی شود. این بهترین ضد یخ برای وسایل نقلیه با مشکل گرمای بیش از حد است زیرا باعث ایجاد نقاط داغ موتور نمی شود.

این مایع خنک کننده موتور از نقطه جوش 375 درجه فارنهایت برخوردار است ، به این معنی که در آن دما تبخیر نمی شود و باعث ایجاد مشکلات جوش نمی شود. در صورت افزایش دما از دمای جوش ، این مایع خنک کننده با فشار کم بخار می شود تا از دست دادن مایع خنک کننده و کاهش فشار سیستم خنک کننده خودرو به حداقل برسد. علاوه بر این ، پایدار است و حالت مایع خود را در دماهای کم -40 درجه فارنهایت حفظ می کند.

  • ضدیخ Zerex

مبرد اصلی Zerex یک فرمول اسید معدنی آماده برای استفاده است که می تواند با کلیه وسایل نقلیه سازگار با یک مایع خنک کننده مستقر با گلیکول مورد استفاده قرار گیرد. این ماده از نظر اتیلن گلیکول بالا برای محافظت در برابر ضد یخ و خنک کننده و محتوای سیلیکات کم جهت جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی از اجزای مهم موتور شما می باشد. این فرمول با آب نمک معدنی از قبل مخلوط شده است که مانع از تولید بقایای سیستم های خنک کننده خودرو می شود.

مایع خنک کننده راندمان موتور را در دماهای کم -34 درجه فارنهایت و تا 250 درجه فارنهایت حفظ می کند. سبز رنگ است و بنابراین با موتورهایی که از خنک کننده های سنتی زرد یا سبز استفاده می کنند سازگار است. همچنین با موتورهای قدیمی با قطعات فلزی بهترین کارایی را دارد. در کل ، Zerex Green بهترین ضد یخ سبز است که می تواند برای چندین دهه با تغییرات مکرر مورد استفاده قرار گیرد.

  • ضدیخ Star Brite

یک خنک کننده مصنوعی است که برای مقاومت در برابر خرابی اجزا با گذشت زمان ساخته شده است. این محصول سازگار با محیط زیست است و همچنین برای موتورهای فلزی مانند آهن ، آلومینیوم و مس نیز بی خطر است. Star Brite دمای کار در موتور را سریعتر از اکثر خنک کننده ها کاهش می دهد. سازنده شامل یک افزودنی PSV در فرمول خود برای تنظیم دمای موتور و نشت سوراخ مهر و موم است.

Star Brite یک محصول ASTM است که به عنوان یک مایع خنک کننده خودرو آماده برای استفاده است. این ماده حاوی نیترات ، بورات ، سیلیکات ، فسفات یا آمین در فرمول آن نیست. علاوه بر این ، این که عاری از ترکیبات خشن فوق الذکر نیست ، باعث می شود قسمت هایی مانند مهر و موم ، جوش و واشر ایمن باشد. خاصیت آب بندی آن نیز باعث می شود این ضد یخ برای جلوگیری از خرابی سیستم یک انتخاب عالی باشد.

نکات برای مایع خنک کننده ضدیخ خودرو

  • نسبت مخلوط توصیه شده توسط سازنده ضد یخ را دنبال کنید. در حالی که بیشتر مایع های خنک کننده آماده استفاده هستند ، برخی از آنها باید با نسبت 50-50 با آب رقیق شوند. اگر تعادل آب و مایع خنک کننده را بهم بزنید ، ممکن است به محلول بسیار ضعیف یا بیش از حد قوی تهییه کنید.

  • انواع مختلفی از خنک کننده های ضد یخ را در سیستم خود مخلوط نکنید مگر اینکه سازنده وسیله نقلیه شما آن را تأیید کند. این ممکن است منجر به عدم قطعیت موتور شود زیرا مبرد جدید ممکن است برای نوع موتور شما مناسب نباشد یا ممکن است توسط خنک کننده قبلی آلوده شود. قبل از ریختن خنک کننده جدید ، اولین مایع خنک کننده را دور بریزید.
  • بیشتر محصولات ضد یخ در رنگ های محرکی عرضه می شوند که در صورت داشتن فرزند می تواند مسئله ایمنی را ایجاد کند. برای جلوگیری از خوردن مایع خنک کننده توسط کودکان باید احتیاط زیادی شود زیرا بیشتر مایعات ضدیخ حاوی اتیلن گلیکول هستند که یک ماده سمی است.