نکات شماره سریال عینک آفتابی Ray-Ban

نکات شماره سریال عینک آفتابی Ray-Ban

نکات شماره سریال عینک آفتابی Ray-Ban :

عینک آفتابی Ray-Ban با تعداد زیادی حروف و شماره های سریال به طور دائم داخل قسمت قاب وارد می شوند. این کدها و سریال حاوی اطلاعات حیاتی در مورد قاب های Ray-ban شما هستند و اگر نمی دانید منظور از همه حروف و اعداد چیست ، می توانند گیج کننده باشند.

شماره سریال های الفبایی Ray-Ban همیشه از داخل دسته سمت چپ وارد می شوند و تا به حال روی جعبه ای که در آن بسته بندی شده چاپ می شوند.

حروف و اعداد دقیقاً مدل و نسخه قاب عینک آفتابی Ray-Ban را مشخص می کنند ، رنگ و اندازه آن – اگر به دنبال اندازه خاص قاب یا گزینه لنز هستید ، اطلاعات حیاتی را نشان می دهد.

عینک آفتابی Ray-Ban می تواند در اندازه های مختلف عرضه شود ، و همین مدل ممکن است چندین نوع مختلف داشته باشد و همچنین طیف گسترده ای از گزینه های لنز را ارائه می دهد ، از حالت کرومیک گرفته تا قطبی.بنابراین ، درک کدهای الفبایی که در قسمت داخلی دسته فریم قرار دارند ، می تواند به شما در دستیابی به عینک آفتابی آنچه می خواهید و مناسب بودن آنها کمک کند.

بیایید نگاهی بیندازیم که این کدهای سریال به چه معنی است و نکات شماره سریال عینک آفتابی Ray-Ban چیست . معمولاً چندین مجموعه کد الفبایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

Understanding Ray-Ban Serial numbers | AlphaSunglasses

شماره سریال عینک Ray-Ban

اولین مجموعه از اعداد به طور همواره مطابق با حروف RB و به دنبال آن یک سری اعداد مانند RB2132 است.

این کد رسمی برای مدل Ray-Ban است و به عنوان مثال RB 2132 مدل New Wayfarer است.

Classic Wayfarers دارای کد مدل RB2140 در حالی که Aviators RB3025 و Clubmasters RB3016 هستند.

در اینجا می توان گیج کننده باشد زیرا برخی کدها حروف اضافی را برای تمایز تغییرات در مدل پایه ترکیب می کنند. عینک آفتابی Ray-Ban Aviator Large Metal ، به عنوان مثال ، همه مدل RB3025LM را در خود جای داده اند ، در حالی که 3025 به شما می گویند این Aviators هستند و LM نشانگر نسخه Large Metal است.

Ray-Ban® Size Guide, Sunglasses & Eyeglasses Sizes | Ray-Ban® USA

شماره کد رنگی فریم عینک Ray-Ban

این شماره مدل اولیه معمولاً توسط یک مجموعه الفبایی دنبال می شود که رنگ مدل و گاهی اندازه نسخه را نشان می دهد.

به عنوان مثال ، RB2149 901 مدل Wayfarer کلاسیک در رنگ مشکی استاندارد 901 است در حالی که RB3026 L2821 مدل کامل Aviator Large Metal II است که از یک قاب فلزی به رنگ طلای ساخته شده است.

حتی فریم های رنگی مخلوط کد رنگی خود را دریافت می کنند. بنابراین ، فریم های New Wayfarer Color Mix به رنگ سیاه و قرمز دارای کد RB2132 789 / 3F هستند در حالی که در رنگ صورتی و خاکستری یکسان هستند سری RB2132 6307A6

Ray-Ban Replacement Parts: Lenses, Temples & Spare Partsشماره کد سایز و رنگ لنز عینک Ray-Ban

تمام عینک آفتابی Ray-Ban با تعداد زیادی لنز ، گزینه های رنگ و پوشش آن ارائه می شود.

این موارد معمولاً در مجموعه سوم شماره سریال ها و حروف روی دسته چپ داخلی مشخص شده است. اندازه لنزها معمولاً با اندازه پل و گاه با طول دسته هماهنگ هستند.

اعداد را می توان با یک مستطیل کوچک مانند این 50 �-� 22 جدا کرد یا با یک لوله مانند این 56 | 16 | 125 تقسیم کرد.

در هر صورت ، عدد اول (در میلی متر) قطر عدسی ، دومین عرض پل و سومین (در صورت وجود) طول دسته فریم است.

قطر لنز ، عرض لنز در وسیع ترین نقطه آن است ، در یک خط مستقیم اندازه گیری می شود ، و از هیچ انحنای لنز پیروی نمی کند. لنزها می توانند به انواع شکل ، مربع ، گرد ، بیضی ، گلابی شکل و غیره وارد شوند ، بنابراین قضاوت در مورد ظاهر واقعی لنزها از این شکل اغلب دشوار است.

پل ناحیه کوچکی است که بر روی بینی شما قرار دارد و اندازه پل کوچکترین شکاف بین این دو لنز است و به طور معمول بین 12 تا 26 میلی متر است.

به طور خلاصه ، اندازه عدسی یک عدد دو رقمی در محدوده 40 – 62 است ، اندازه پل یک عدد دو رقمی در دامنه 12 – 26 و اندازه دسته فریم  یک عدد سه رقمی در محدوده 120-150 است.

Diagram of Sunglasses Parts with Definitions

دسته بندی کد لنز عینک Ray-Ban

قسمت پایانی شماره سریال کد لنزهاست که اگر اصلاً مورد استفاده قرار گیرد (و همه این موارد که اغلب این روزها پیدا نمی شود) از یک عدد و یک حرف مانند 3N تشکیل شده است.

این شماره برای یکی از پنج گروه از 0 تا 4 است. 0 برای شرایط ابری است. 1 تا حدودی آفتابی است. 2 برای روشنایی متوسط ​​است. 3 برای شدت بالا و 4 برای روشنایی استثنایی.

حرف زیر می تواند یکی از سه – N برای نرمال یا غیر قطبی ، P برای قطبی و F برای عکس-کرومی باشد. بنابراین ، کد 3N بدین معنی است که آنها دارای لنزهای استاندارد برای استفاده در محیط های دارای روشنایی بالا هستند.

لنزهای استاندارد (N) خوب هستند ، فقط لنزهای استاندارد قطبی (P) هستند که امواج نور افقی را فیلتر می کنند و به کاهش درخشش از سطوح مسطح بزرگ بدون از بین رفتن وضوح دید کمک می کنند. لنزهای فوتوکرومیک در معرض نور روشن (مانند خارج از منزل) تیره می شوند و در صورت عدم قرار گرفتن در معرض حالت روشن قرار می گیرند (مانند داخل خانه).

Ray-Ban Aviator Classic RB3025 Gold - Metal - Green Lenses ...

کدام سایز عینک آفتابی برای شما مناسب است؟

درمورد اینکه کدام عینک آفتابی به اندازه شما مناسب باشد نیازی به اقدامات پیچیده نیست. با توجه به داشتن چهره ای منظم ، روش ساده ای برای استفاده از روش سرانگشتی وجود دارد که کار خواهد کرد.

ساده ترین روش استفاده از کارت اعتباری استاندارد است و با ایستادن در مقابل آینه ، آن را به صورت عمودی در زیر چشم خود نگه دارید. کارت را به آرامی در مقابل پل بینی خود قرار دهید.

عمق کارت اعتباری تقریباً به اندازه پهنای پل متوسط ​​54 میلی متر است. بنابراین ، اگر لبه بیرونی کارت از گوشه  چشم شما امتداد دارد ، باید یک اندازه لنز کوچک (46-50 میلی متر) انتخاب کنید.

اگر لبه کارت به گوشه بیرونی چشم شما میرسد ، اندازه یک لنز متوسط ​​(51-54 میلی متر) را انتخاب کنید و اگر گوشه ای فراتر از کارت گسترش دارد ، یک لنز بزرگ (54mm +) انتخاب کنید.

بهترین اندازه پل اغلب می تواند به ساخت قاب ، مواد و اینکه آیا از پد بینی استفاده می کند ، بستگی دارد ، بنابراین بهتر است ابتدا آنها را امتحان کنید تا ببینید که چقدر احساس راحتی دارند.

چهره همه متفاوت است و هرکدام از ما ویژگیهای کمی نامتقارن داریم. بعضی از افراد بینی مسطح تر دارند و به یک پل گسترده تر احتیاج دارند. برخی دیگر ممکن است دسته فریم را که چند میلی متر از یک طرف طولانی تر است ترجیح دهند.

امروزه حتی برنامه هایی وجود دارد که می توانید برای اسکن سه بعدی از صورت خود بارگیری کنید و گزینه های اندازه و شکل را پیشنهاد دهند.