تفاوت رنگ لنز عینک آفتابی بخاطر چیست؟

تفاوت رنگ لنز عینک آفتابی بخاطر چیست؟

تفاوت رنگ لنز عینک آفتابی بخاطر چیست؟

لنزهای عینک آفتابی رنگی فقط برای بیان مد وجود ندارند. در واقع آنها به فیلتر نور به دور از چشم شما کمک می کنند. اما ، بسته به رنگ لنز ، آنها به روشهای مختلفی این کار را انجام می دهند.

برخی از رنگ های عینک آفتابی ، رنگ هایی را که می بینید ، تقویت می کنند و باعث می شوند که رنگی تر به نظر برسند. سایر رنگ های رنگی به تحریف رنگ ها ، کاهش تابش نور ، بلوک نور و حتی بهبود بینایی کمک می کند. گفته می شود ، همه لنزهای رنگی برای همه موارد مناسب نیستند.

مزایای لنزهای رنگی مختلف در عینک آفتابی

واقعیت این است که ، هر لنز رنگی مزایای مختلفی را ارائه می دهد. رنگ لنز مناسب باید در نهایت درک عمق شما را تقویت کرده و خستگی چشم را کاهش دهد بدون اینکه مانع از دید شما شود.

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش بیشتر از رنگ لنز اهمیت دارد

مهمتر از همه ، رنگ لنزهای عینک آفتابی شما نشانگر میزان محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش نیست که عینک آفتابی شما را فراهم می کند. این به این دلیل است که لنزهایی که محافظت کافی را ارائه می دهند با روکش بی رنگ UV جذب می شوند – امیدوارم علاوه بر هر رنگ رنگی که انتخاب می کنید.

به عبارت دیگر ، رنگ آن مهم نیست هنگام محافظت از چشمان شما در برابر اشعه ماوراء بنفش مضر ، آن چیزی است که در برچسب UV وجود دارد. و برچسب موجود در هر جفت عینک آفتابی با کیفیت باید 100٪ محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش بخواند ، هر چه لنزها را رنگ کنند.

رنگ لنزهای شما مهم است ، هنگامی که به دنبال محافظت در برابر نور مرئی با انرژی زیاد (HEV) یا طیف های نور آبی هستید. و از آنجا که نور HEV می تواند باعث آسیب شبکیه شود ، دانستن گزینه های لنز رنگی و مزایای مرتبط آن بسیار مهم است.

بیشتر بدانیم :UV و عینک آفتابی: چگونه از چشم خود محافظت کنیم

تفاوت لنزهای رنگی در عینک آفتابی

در هنگام انتخاب لنزهای رنگی عینک آفتابی ، حتماً سبک زندگی خود را مانند کارهای روزانه و فعالیتهای تفریحی و نحوه برنامه ریزی استفاده از عینک آفتابی خود در نظر بگیرید. هر رنگ به طور خاص برای تقویت و بهبود دید در تنظیمات و فعالیت های خاص مناسب است.

در عین حال ، برخی از رنگ ها هنگام پوشیدن در یک حالت اشتباه ، می توانند بینایی را مختل کنند. بنابراین درک هدف و مزایای هر رنگ به شما کمک می کند تا زمان لازم برای خرید بعدی خود انتخاب صحیح را انجام دهید.

  • سبز :  یک لنز با رنگ سبز با فیلتر کردن چراغ آبی به ایجاد تضاد کمک می کند. این همچنین به کاهش درخشش و کرنش چشم در تابش نور آفتاب کمک می کند. این رنگ در عینک آفتابی که برای بازی گلف یا تنیس و برای پوشیدن روزمره استفاده می شود ، به خوبی کار می کند.

Sunglasses PNG Transparent Images 8 - 500 X 293 - WebComicms.Net

  • خاکستری :  این رنگ خنثی ، تابش نور را کاهش می دهد ، به خصوص در هنگام آب ، که مخصوصاً برای ماهیگیری از عینک آفتابی مفید است ، و برای محافظت از نور روشن ، رنگی عالی است. لنزهای خاکستری رنگ در هر دو روز ابری و آفتابی به خوبی کار می کنند ، مزایای ضد خستگی را به وجود می آورند ، که این امر باعث می شود آنها برای استفاده های همه منظوره مانند رانندگی بسیار عالی باشند.

Under Armour Rally Storm Sunglasses with Satin Gunmetal Frame and ...

 

  • آبی یا بنفش :  لنزهای عینک آفتابی به رنگ آبی یا بنفش ادراک رنگی خیره کننده و پیشرفته ای را ارائه می دهند. آنها همچنین به شما کمک می کنند در ضمن محافظت از سطوح بازتابی ، به ویژه برف ، خطوط اطراف اشیا را با وضوح بیشتری مشاهده کنید. عینک آفتابی با لنزهای آبی نیز در هوای مه آلود به خوبی کار می کند. بعلاوه ، تقریباً در هر رنگ پوست به نظر می رسد.

Cheap Flash Lens Sunglasses With Purple lenses

  • قرمز : عینک آفتابی قرمز نور آبی را مسدود می کند ، بنابراین ضمن کاهش فشار چشم باعث بهبود دید رانندگی می شوند. به علاوه ، آنها به افزایش عمق میدان شما و افزایش جزئیات کمک می کنند ، به همین دلیل است که عینک های آفتابی با لنزهای قرمز در بسیاری از فعالیت های ورزشی مانند اسکی پوشیدن بسیار مناسب است.060 C9 Steampunk Gothic Sunglasses Metal Round Circle Black Frame ...
  • زرد ، نارنجی یا طلای : درک عمق بسیار خوبی را ارائه می دهند و همچنین برای عینک آفتابی ورزشی در فضای باز و سرپوشیده به خوبی کار می کنند. آنها همچنین باعث افزایش دید اشیا می شوند ، باعث می شوند محیط اطراف روشن تر به نظر برسد و چراغ آبی را مهار کند. با این حال ، لنزهای عینک آفتابی زرد ، نارنجی یا طلایی ممکن است رنگ را تحریف کنند.

Yellow Aviator Sun Goggles at Rs 40/piece | Aviator Sunglasses ...

  • کهربا یا قهوه ای : این رنگ کاهنده درخشش به روزهای ابری کمی روشن تر کمک می کند. این عینک آفتابی عملکردی همچنین حاوی رنگهای قرمز است که ضمن جلوگیری از درک عمق ، باعث جلوگیری از نور آبی می شود. بنابراین ، در حین فعالیت هایی مانند گلف یا بیس بال ، در جایی که باید وسایل کوچک از راه دور را بسازید ، از پوشیدن این موارد فکر کنید. لنزهای کهربا همچنین در شرایط آفتابی چشم را تسکین داده و کنتراست را در برابر مناظر سبز و آسمان آبی افزایش می دهد.

Dang Shades Grasser Polarized Sunglasses - tortoise/amber ...